Pengikut

Khamis, 1 November 2012

Geng

Assalamualaikum



Biaqpun berjauhan, ada yg jumpa pn kadang~kadang setaun sekali tapi kawan baik tetap selalu diingat. Persahabatan tu tak diukur dari bilangan hari & masa yang digunakan untuk diluangkan bersama. Asalkan saling mengingati & mengambil berat biarpun berjauhan, itu pun sudah memadai. Kawan baik tak semestinya mempunyai minat yang sama dengan kita & tak semestinya ada dengan kita setiap masa. Apa yang penting kita boleh 'ngam' & selesa dengan dia sbb kawan baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira untuk meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan kepada kawan biasa. Kan?


6 org poms ni aku kenai dh lama..masa skolah menegah lg..tp taklah rapat sgt dulu sbb memasing dok kelas lain~lain..ada yg lepas PMR masuk skolah teknik plak tp mungkin dh jodoh kami bertemu balik dlm form 6.. tu pn masa awai~awai masuk form 6 cuma cakap biasa~biasa ja sbb aku dok jauh nun dibelakang dgn member aku, aku kan tinggi, mana boleh dok depan..nnti org belakang tak nmpak cikgu.T__________T....yg 6 lg ni dok depan meja cikgu dengan harapan nk bolot anugerah cemerlang skolah..puii, padahai dlm otak dok pikiaq balik skolah satg nk p mkn bihun sup makcik spender..kuikui..tp aku slalu gak lepak~lepak ngan depa sbb best...kalu cakap tak tapis~tapis dh, nasik lemak sebungkus pn kongsi 7, gitulahhh....


Wahai geng, sungguh masa taip ni aku rindu ampa sorang~sorang...dh lama kita kumpul sekali, ada ja sorang yg tertinggai tambah~tambah ada yg dok jauh n bila memasing dh kawen, sesak napaih aku bila dpt tau Umi dh p Korea, merisik Daesung katanya...homaii




Form six kitaaa...




lakonannn






inilah mereka...




Kita tak bnyak pic sesama kan...yg ada ngan aku cuma ni ja sbb bila kita jmpa asyik hingaq smpai balik, mkn smpai sendat baju: bermangkuk~mangkuk cam bela antu raya..org re~fill makan, kita re~fill cabai..balik umah bertapa dlm jmban..kuikui...tp dlu memasing hp xcanggeh nk ambik gmbaq, ada pn yg stok baling hanjeng..hanjeng tempang >_______<






Bila habis ja sekolah, masing~masing dh renggang..ka aku ja yg rasa cmtu??? dh jarang jumpa...aku rasa akulah yg paling banyak miss dlm perjumpaan kita...sori berloriiii ok bf...


Serius geng, masa Raya Haji ari tu aku rasa terpaling bermakna bila kita dpt jumpa tnpa tertinggai sorang pn,  wlaupun xberaya sesama sbb faham memasing dah ada family sendiri tp at least dpt gak kumpul cam dulu~dulu, bergelak syaitanirrojim, bercerita smpai nk cramp mulut, konvoi naik motor panas~panas bawak ank p beraya semata~mata nk bkumpul sesama, dh memasing ada masaalah ngan lesen keta, ada yg fail naik bukit, ada yg dh ada lesen tp haram tak tau nk bwk keta maklumlah lesen free :P..ada yg p daftar smpai ari ni pn tak p lagi dgr taklimat sbb asyik pospone cuti dek bz kemainn jd motor pn motorlahhh... cuma la ni kenapakah bff ku ini sudah tak melantak dgn banyak cam dulu?? adekah sentap dgn komen apit laki si Afni kt bawah pokok jambu umah mak Ros..kahkah...






owhhhh masa ni jd bahan ngan umi yg baju aku mcm langsir :'(






Wif Jannah



Kpd geng sekalian, kalu tak silap math aku..rasanya dekat 8taun dh kita berkawan dgn baik...wlaupun memasing ada fon tp jarang sgt nk bermesej2an, sama gak kt fb pn...tak apalah sbb aku pn camtu..hikhik tp kita akn slalu ada bila salah seorang perlukan...Bffku, kekadang tak suma benda boleh diluahkan on time sbb emosi yg berlebihan akn mengangu mata dan cerita..tak sangka memasing pakat mangga mulut & pejam mata...padahai memasing dah tau..sungguh aku terkagum dgn sikap semua bf aku neh...hug ampa ketat~ketat =)



Bilalah lagi kita jumpa kan....? 

2 ulasan:

mimi halim berkata...

rindu la masa sekolah dulu kan, xyah pikir byk benda...xpa ada jodoh kita jmpa lagi...^^

Nur Abu Bakar berkata...

Rindu sgt...tiap~tiap ari jmpa =)

nurabubakar.blogspot.com